Skip to main content

Kenapa Saya Gagal Dalam Shopee



Saya memang dah cuba jual barang kat Shopee. Tak berkesan pun. Sedih...

Kawan saya tu mengeluh...

Katanya,

“Ramai orang guna platform online Shopee untuk tempat jual produk. Tapi bila aku sendiri nak jual produk, tak jadi pun.” 

Ada yang Silap ke? Silap siapa ya?

Platfom Shopee ni silap ke atau memang terang-terang silap kita sendiri yang memang silap pilih produk yang nak dijual di Shopee.

.

Shopee ini samalah macam platform lain seperti Laz*da, eb*y dan lain-lain platform kat luar tu..

Kata orang puteh - "willing buyer, willing seller".

- (Kita jual barang, orang beli barang)

Sebab itu guru saya selalu tekankan,

“Basic dalam segala-galanya adalah ilmu. Jangan buat sesuatu tu, jika tak ada guru yang mempunyai ilmu yang betul.“

.

Next question,

“Macam mana kita nak tahu ilmu itu betul-betul berkesan atau sekadar hanya - ‘hype’ semata-mata?”

Jawapannya adalah :- "walk the talk"

Maksud dia,

Orang yang kongsikan ilmu itu, sebaiknya adalah orang yang dah pernah lalui proses itu dan berjaya!..

Saya sangat percaya, ramai orang dah share pasal Shopee ni.

Cuma tak ramai yang buat panduan intensif berdasarkan pengalaman sebenar...

.

Panduan dlm bentuk pdf yang akan saya recommend sangat ini ialah salah satu daripadanya..

Saya baru dapat versi yang sudah di update,

So far, memang sangat-sangat mengecewakan.

Saya sendiri berasa sangat kecewa dengan diri saya sendiri sebab tak ambil peluang ini awal-awal lagi untuk bantu ramai klien-klien saya untuk mula tambah customer menerusi plattform Shopee ni.

Dalam hati,

“Saya harap tuan penulis & penerbit tutup jualan ini cepat-cepat sebelum ramai lagi orang lain pandai-pandai nak menyibuk dekat platform ini.”

Apa yang saya tahu, setakat ini sahaja Shopee dah ada ratusan ribu ‘ready buyer’. wow!

Tugas kita hanya tinggal untuk jual produk yang betul, hot dan produk yang pelanggan memang nak cari saja.

.

Bukan itu saja.

Semua pembeli ebook ini akan dapat akses percuma - Group Support daripada owner product aka penulis sendiri & juga penerbit ebook ini.

Oh ya... Apa yang lebih menarik!, 

Dalam ebook ni akan kongsikan juga "Pembekal Dropship" yang memang power dan boleh dipercayai! Pembekal ini ada lebih 100,000 produk yang boleh anda jual! wth...

Saya harap panduan ini tetap kekal dengan harga yang ‘mampu di-miliki’. Saya harap sangat-sangat!..

Dan,

Dalam masa yang sama juga…

Dalam hati,

"Saya juga berharap panduan ini tutup jualan cepat-cepat".

Benda paling tak best adalah - bila semua orang nak masuk ke dalam platform yang sama..

Okey, 

Tak nak citer banyak,

Anda berminat nak tahu info lebih lanjut tentang panduan bisnes Shopee ini?



Semoga Bermanfaat...

.
.
.
ps - HOT!! Juga di-dedahkan kepada anda beberapa senarai syarikat lain yang ada menawarkan dropship - Tempah ebook ini sekarang! klik sini

pps - Jemput join Telegram kami di sini > klik sini

Comments

Popular posts from this blog

Tahu Berapa Modal Nak Start Bisnes Air

Sebelum ini, saya ada kongsikan 1 artikel tentang seorang brader yang peroleh untung lebih RM7,000 dengan hanya berniaga air jus buah-buahan di bazar ramadhan. Selepas itu, saya banyak terima PM yang bertanyakan tentang berapakah modal yang diperlukan jika mahu menjalankan perniagaan tersebut? Baiklah, untuk tidak menghampakan, disini saya kongsikan anggaran kos secara kasar sahaja untuk memulakan perniagaan air balang! ANGGARAN KOS PERMULAAN! ---------------------------------------------- Berikut adalah anggaran kasar kos untuk memulakan bisnes air balang.. - 1 unit kanopi 10 x10 : RM150 - 1 set meja pasar malam : RM100 (maksima) - 3-4 balang air : RM120-130 (per balang) - 2 kerusi : RM 10-RM20 - 1 alas meja : RM30-RM40 - 1 senduk air gula: RM10 (maksima) - 1 unit bekas duit : Guna tin milo/susu/Tupperware-percuma - 1 unit bekas air gula: RM5-10 - 1 pek plastik bungkus Air 7x10 atau 8x12: RM4 – 8(Per pack ) - Tali pengikat air/Getah pengikat: (RM5) - 4 sen

PANDUAN BISNES KATERING AIR BALANG

Salam Sejahtera, Alhamdulillah..  Saya baru dimaklumkan oleh rakan saya Tuan  Mizan Sulaiman yang dia ada buat satu lagi panduan baru base on pengalaman sebenar beliau menjalankan bisnes katering air balang dari dulu lagi sehingglah sampai sekarang.. Panduan baru tersebut dikenali sebagai, PANDUAN BISNES KATERING AIR BALANG Menarik kan?... Iyalah.. dah alang-alang berniaga air di pasar ramadhan dan tepi jalan.. kenapa tak kembangkan bisnes kita kepada bisnes katering air balang pula?  Barang semua dah ada! Cuma perlu adjust sedikit penampilan dan resepi air balang anda, maka anda dah boleh ambil tempahan untuk menyediakan katering air balang di majlis-majlis yang diadakan seperti majlis rumah terbuka, majlis sukaneka, majlis perkahwinan, majlis kenduri dan sebagainya. Extra income orang kata! Ini tawaran menarik untuk anda!! Dapatkan Sekarang!  Kombo 2 Ebook Ini Dengan Harga Hanya RM80 Sahaja! KLIK SINI SEKARANG!